دیوار جداکننده - کی پلاس

دیوار جداکننده

یکی از پرکاربرد ترین انواع دیوارها، دیوارهای جدا کننده هستند و نیز مزایای زیادی همچون ایجاد امکان استفاده از عایق حرارتی، صوتی و ویژگی های دیگری را نیز فراهم میکنند.اجزای اصلی دیوارهای جداکننده شامل قاب های فولادی و صفحات روکشدار گچی (پنل گچی) است.

دیوار جداکننده چیست؟

از دیوار جداکننده جهت تقسیم کردن فضاهای داخلی ساختمان استفاده می شود. این نوع دیوارها غیرباربر هستند که دارای ساختاری شامل صفحات روکش دار گچی در یک یا چند لایه و قابهای فولادی سبک ساخته شده با مقاطع C,CW و U,UW بوده که صفحات توسط پیچ های مخصوص روی قاب ها نصب می شوند.

کاربرد دیوار جداکننده چیست؟

مهم ترین کاربرد این دیوارها در تقسیم فضاهای داخلی ساختمان است اما از این دیوارها به واسطه فضای خالی که در درون آن ها وجود دارد می توان به عنوان عایق حرارتی و صوتی نیز استفاده کرد و همچنین وجود فضاهای خالی باعث سهولت درعبور و دسترسی به تأسیسات الکتریکی و مکانیکی نیز می باشد.

انواع دیوار جداکننده کی پلاس

دیوار جداکننده - کی پلاس

دیوار جداکننده W111

ساختاراین نوع دیوار به عنوان ساختار پایه دیوار های جدا کننده کی پلاس شناخته می شود.که این ساختار بدین شکل است که شامل یک ردیف سازه یک لایه پنل در هر طرف می باشد.همچنین از ویژگی های این دیوار می توان به استفاده از حداقل مصالح ممکن جهت اجرای دیوار، سطح اشغال بسیار کم و سادگی اجرا اشاره کرد. کاربرد دیوار W111 در تقسیمات داخلی واحد های مسکونی، اداری و یا هر جایی که اجرای یک دیوار با صرفه جویی در زمان، مصالح و هزینه مطرح باشد، استفاده می شود.

دیوار جداکننده - کی پلاس

دیوار جداکننده W112

این نوع دیوار دارای قابلیت های فنی زیادی است. ساختار این دیوار بدین شکل است که شامل یک ردیف سازه و دو لایه پنل در هر طرف می‌باشد. دیوار جداکننده W112برخلاف این که وزن و سطح اشغال بسیار کمی دارد، اما دارای مشخصات عملکردی بسیار خوبی است که از جمله آن‌ها مقاومت مکانیکی بالای آن است. کاربرد این نوع دیوار در محل‌هایی است که در معرض ضربه هستند و یا در محل‌هایی که تحت بارگذاری سنگ، کاشی، کابینت و سایر بارهای طره‌ای هستند می باشد. همچنین برای مواردی که بلندی ارتفاع دیوار ملاک باشد نیز به کار می‌رود.برای مثال این دیوارها بیشتر در محل هایی چون لابی، راهرو، راه پله، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و مدارس مورد استفاده قرار می گیرند که ساختار مذکور در آن‌ها به کار رفته است. علاوه برمزایایی مانند مقاومت مکانیکی بالای این ساختار می توان به مزایای دیگری همچون عایق صوتی بالا و عملکرد مناسب در برابر حریق نیز اشاره کرد.

دیوار جداکننده - کی پلاس

دیوار جداکننده W115

مهمترین کاربرد دیوار جداکننده W115 در مواردی است که به عایق صوتی قابل توجهی نیاز باشد. ساختار این دیوار بدین شکل است که شامل دو ردیف سازه و دو لایه پنل در هر طرف می باشد. که این دو ردیف سازه مذکور توسط نوار فومکی پلاس از یکدیگر جدا شده که همین امر موجب  جلوگیری از عبور صدا از یک سمت دیوار به سمت دیگر آن می شود. از طرفی با توجه به نوع زیرسازی که در این دیوار به کار رفته، می توان از عایق های صوتی در دو لایه استفاده کرد که موجب کاهش چشمگیر انتقال صوت از یک سمت دیوار به سمت دیگرآن می شود.کاربرداین نوع دیوار در مواردی همچون دیوارهای جداکننده بین واحدهای مسکونی، اطاق های هتل و بخش های مراقبت ویژه بیمارستان ها است.

دیوار جداکننده - کی پلاس

دیوار جداکننده W116

در فضاهایی همچون سرویس بهداشتی که حجم و تراکم تاسیسات زیاد است، از این نوع دیوار جداکننده، استفاده می شود. ساختار این دیوارها بدین شکل است که شامل دو ردیف سازه و دو لایه پنل در هر طرف می باشند که این دو سازه با فاصله از هم قرارگرفته اند و با استفاده از برش هایی از پنل ، به یکدیگر متصل می شوند. اجرای دو ردیف سازه، امکان عبور تاسیسات مکانیکی را بدون تداخل با زیر سازی فلزی میسر می کند. کاربرد این دیوار در سلول های تر، قاب های بادبنددار است(که در حالت مورد نظر محل قرارگیری بادبند ها در فاصله بین دوسازه است)

کاربری انواع دیوار جداکننده کی پلاس

دیوار جداکننده - کی پلاس

دیوار تاسیساتی

در این دیوار،دو لایه قاب فلزی با فاصله از هم، قرارگرفته اند فضای ایجادشده در بین دولایه امکان عبور تأسیسات الکتریکی و مکانیکی را ایجاد می کند. قرارگیری تاسیسات در داخل فضای خالی دیوار بجای مدفون شدن آن ها در دیوار این امکان را ایجاد می کند که دسترسی به تاسیسات و تعمیر نگهداری آن ها آسان شود علاوه بر این ها از خوردگی جلوگیری می شود و همچنین موجب کاهش هزینه ها می شود.

دیوار جداکننده - کی پلاس

دیوار پیرامون بازشوی آسانسور

دیوارهای چاه آسانسور بایستی بر اساس ضوابط و جزییات مربوط به ساختارهای مقاوم در برابر حریق طراحی و اجرا شوند زیرا که جز بخش های حریق محسوب می شوند بدین منظور از ساختارهای دیوار پوششی مستقل از دیوار زمینه استفاده می شود.

دیوار جداکننده - کی پلاس

دیوار مقاوم در برابر اشعه رادیوگرافی

ساختار این دیوار ها بدین شکل است که یک لایه صفحه سربی در فضای داخل دیوار کی پلاس نصب می شود که می تواند از عبور اشعه ایکس جلوگیری کند. که این نوع ديوارها در مراکز راديولوژی مورد استفاده قرار می گیرند.

دیوار جداکننده - کی پلاس

دیوار مقاوم در برابر حریق

این نوع از دیوارهاي کی پلاس که به واسطه صفحات روکش دار گچی مقاوم در برابرحریق می توانند تا ۱۸۰ دقیقه در برابر حریق از خود مقاومت نشان دهند. لازم به ذکر است که ساختار هاي داراي کد حریق داراي ضوابط و جزئیات خاصی هستند که جهت استفاده از این نوع ساختار ها هماهنگی با دایره پشتیبانی فنی کی پلاس توصیه می شود.

دیوار جداکننده - کی پلاس

دیوار عایق صوتی و حرارتی

ساختار دیوارهای کی پلاس به نحوی است که می توان از بالاترین میزان عایق بندی صوتی و حرارتی، با کمترین ضخامت دیوار بهره برد و درضمن توجه به الزامات مقررات ملی ساختمان به کاهش هزینه های تاسیسات مکانیکی تا ۳۰% دست یافت.

دیوار جداکننده - کی پلاس

دیوار تزئینی

ساختار انعطاف پذیر دیوارهای کی پلاس موجب شده که بتوان از آن ها در طرح های گوناگون معماری استفاده کرد.

مزایای دیوارهای جدا کننده

  • سرعت اجرایی بالا
  • دقت بالا در اجرا
  • اجرای بسیار آسان
  • عملکرد لرزه ای مناسب
  • دستیابی به مشخصات فنی مورد نیاز طراح
  • دسترسی و تعمیرات آسان تاسیسات
  • انعطاف معماری بالا
  • قابلیت اجرا بر روی کف تمام شده
  • حمل و نقل آسان و ارزان
  • قابلیت ترمیم و تعویض

کاتالوگ دیوار های جداکننده کی پلاس

کاتالوگ های رسمی کی پلاس همواره بروزترین اطلاعات فنی و الزامات ساخت را در اختیار مخاطبان قرار می دهد. از کلیات ساختار تا جزئیات دیوارهای جداکننده کی پلاس، مراحل اجرا و نکات حایز اهمیت را می توانید در کاتالوگ دیوار جداکننده کی پلاس مشاهده کنید.

دیوار جداکننده - کی پلاس